Koncepcje organizacji i metody zarządzania

34,96

Opis

W książce opisano wybrane koncepcje organizacji i metody zarządzania, w tym również te rzadko charakteryzowane w polskojęzycznej literaturze przedmiotu. Zostały one zaprezentowane z uwzględnieniem empirycznych i teoretycznych dokonań przedstawicieli różnych ośrodków akademickich. Przy czym, przyjęto dwa kluczowe cele. Pierwszym było zidentyfikowanie skutków urzeczywistniania oraz stosowania wybranych koncepcji organizacji i metod zarządzania. Drugim zaś wskazanie sposobów ograniczania negatywnych i wzmacniania pozytywnych efektów ich wdrożenia. Osiągnięcie tych celów pozwoliło uzyskać całościowy obraz wybranych koncepcji organizacji oraz metod zarządzania, w którym nie zabrakło miejsca dla krytycznej refleksji. Pozostaje wyrazić nadzieję, że obraz ten poruszy wyobraźnię Czytelników, wśród których nie powinno zabraknąć obecnych i przyszłych teoretyków i praktyków zarządzania. Spis treści: WprowadzenieStanisława Sokołowska Rozdział I. Postawy pracowników wobec zmianStanisława Sokołowska 1.1. Przyczyny występowania zmian w organizacji1.2. Istota i determinanty wybranych pozytywnych postaw pracowników względem zmian1.3. Wybrane negatywne postawy pracowników względem zmian – istota i uwarunkowania1.4. Wdrażanie zmiany w organizacji – wybrane zagadnieniaBibliografia Rozdział II. Koncepcje organizacji nastawione na rozwój i wykorzystanie potencjału pracowników 2.1. Zarządzanie wiedząAgnieszka Krawczyk-Sołtys2.1.1. Wiedza jako przedmiot zarządzania – jej cechy i typologie2.1.2. Zarządzanie wiedzą – interpretacja pojęcia2.1.3. System zarządzania wiedzą2.1.4. Procesy zarządzania wiedzą2.1.5. Modele zarządzania wiedzą2.1.6. Strategie zorientowane na wiedzę2.1.7. Zarządzanie wiedzą – korzyści i bariery2.1.8. PodsumowanieBibliografia2.2. Organizacja ucząca się i organizacja inteligentnaAgnieszka Krawczyk-Sołtys2.2.1. Organizacyjne uczenie się2.2.2. Organizacja ucząca się – interpretacja pojęcia2.2.3. Cechy organizacji uczącej się2.2.4. Fazy kształtowania organizacji uczącej się2.2.5. Organizacja inteligentna – interpretacja pojęcia2.2.6. Cechy organizacji inteligentnej2.2.7. Czynniki warunkujące funkcjonowanie organizacji inteligentnej2.2.8. Organizacja ucząca się a organizacja inteligentna2.2.9. PodsumowanieBibliografia2.3. Organizacja twórczaPaweł Szwiec2.3.1. Istota twórczości i organizacji twórczej2.3.2. Teorie twórczości organizacji2.3.3. Cechy twórczych pracowników2.3.4. Grupowe i organizacyjne uwarunkowania twórczości2.3.5. Systemy racjonalizatorskie2.3.6. Trening twórczości – typy i skuteczność2.3.7. Burza mózgów – istota i skutecznośćBibliografia Rozdział III. Metody zarządzania wywołujące zmiany w potencjale społecznym organizacji 3.1. ReengineeringAnna Mijal3.1.1. Istota reengineeringu i jego podstawowe założenia3.1.2. Historia powstania reengineeringu i warunki jego kształtowania3.1.3. Cechy i zasady reengineeringu3.1.4. Metodyka reengineeringu3.1.5. Korzyści wdrożenia koncepcji reengineeringu3.1.6. Mankamenty reengineeringuBibliografia3.2. Lean managementAnna Mijal3.2.1. Pojęcie i historia powstania lean managementu3.2.2. Główne cele i przesłanki stosowania koncepcji lean management3.2.3. Zasady i metodyka stosowania koncepcji lean management3.2.4. Korzyści stosowania koncepcji lean management3.2.5. Ograniczenia stosowania koncepcji lean managementBibliografia3.3. OutsourcingLaura Płatkowska-Prokopczyk3.3.1. Geneza outsourcingu3.3.2. Pojęcie i zakres outsourcingu3.3.3. Metodyka outsourcingu3.3.4. Zalety i wady oraz dalsze kierunki rozwoju outsourcinguBibliografia3.4. DownsizingPaweł Szwiec3.4.1. Istota downsizingu3.4.2. Czynniki wpływające na decyzję o wdrożeniu downsizingu3.4.3. Wpływ downsizingu na organizację3.4.4. Wpływ downsizingu na pracowników3.4.5. Sposoby ograniczania negatywnych skutków wdrożenia downsizinguBibliografia Rozdział IV. Benchmarking jako metoda wzorowania się na innychLaura Płatkowska-Prokopczyk 4.1. Geneza benchmarkingu4.2. Pojęcie i zakres benchmarkingu4.3. Metodyka benchmarkingu4.4. Rozwój benchmarkinguBibliografia

Pozostałe podręczniki akademickie

pierwszy papież, punkty dystrybucji viatoll, bank silesia, portal oświatowy, zus oława, środki trwałe, urząd miejski wągrowiec, obwodnica skarżyska, uposażenie, mursi, prawo unii europejskiej, polska komedia, kalkulator odsetkowy od zaległości podatkowych

yyyyy