Opis
Minikomputer Onion Omega 2 jest jedną z ciekawszych propozycji na rynku małych urządzeń jednopłytkowych (SBC). Został opracowany do zastosowań w internecie rzeczy. Działa pod kontrolą jednej z odmian Linuksa, systemu OpenWrt. Ma niewielkie rozmiary (43x26x10 mm), jego procesor MIPS pracuje z częstotliwością 580 MHz, może obsłużyć pamięć RAM do 256 MB i czytnik kart SD. Radzi sobie z kilkoma różnymi protokołami łączności, dzięki czemu bez trudu można go podłączyć do zwykłego komputera i komunikować się z nim za pomocą konsoli wyświetlanej w przeglądarce. Możliwości „cebuli” można łatwo rozszerzać za pomocą dostępnych płytek i modułów. To świetna propozycja dla każdego amatora elektroniki i robotyki!Ta książka jest wyjątkowo zwięzłym, a przy tym przystępnie napisanym i praktycznym podręcznikiem, dzięki któremu błyskawicznie uzyskasz wiedzę potrzebną do uruchomienia minikomputera Onion Omega 2 i rozpoczęcia pracy. Aby wykonać opisane tu projekty, potrzebujesz minikomputera Omega 2, modułu zasilającego, rozszerzenia przekaźnikowego i rozszerzenia z ekranem OLED. Przyda się też podstawowa znajomość Linuksa i Pythona. Dzięki książce w krótkim czasie poszerzysz horyzonty, zdobędziesz kilka nowych umiejętności, nauczysz się pracy z komponentami sprzętowymi – i będziesz gotów, by w pełni samodzielnie przygotować i wykonać kolejne projekty z zastosowaniem tego świetnego minikomputera.Najważniejsze zagadnienia:montaż i konfiguracja minikomputerakonsola Onion Omegizastosowanie Pythonawłasne projekty: „Tweetująca cebula” i „Światłolub”Onion Omega 2: pasjonująca droga do internetu rzeczy!Spis treści:Wstęp 51. Montaż i konfiguracja 9Konfigurowanie za pomocą interfejsu graficznego 11Kłopoty z łącznością? 13Nawiązywanie łączności za pośrednictwem wiersza poleceń 14Aktualizacja oprogramowania i instalacja konsoli 162. Poznawanie konsoli 19GPIO Tool 20OLED Control 21Settings 23Terminal 24Editor 24Webcam 25Relay Control i PWM Control 27Opkg i Python 293. Tweetująca „cebula” 31Tweet temperaturowy 31Instalowanie modułów Pythona 32Twitterowa strona projektu 33Sprzęt 34Kod 374. Światłolub 41Komponenty 42Dzielnik napięcia 43Montaż podzespołów 45Oprogramowanie 49O autorze: Wolfram Donat — inżynier i konstruktor. Od lat zajmuje się komputerami i elektroniką, pisze też znakomicie sprzedające się książki. Fascynuje się technologią, robotyką, komputerowym rozpoznawaniem obrazów i systemami wbudowanymi. Jest uważany za wyjątkowo eklektycznego programistę. Na zlecenie NASA pracuje nad oprogramowaniem dla autonomicznych batyskafów. Obecnie mieszka w południowej Kalifornii wraz z żoną, synem i małą menażerią.
Informatyka
kalkulator wynagrodzeń b2b, najtańszy kredyt hipoteczny, banknot 50 złotych, spektrum tower, grabiec, eur kurs, emerytury rewaloryzacja, zuber, sekcja zwlok, drukarnie radom, groom, wsip zaloguj, cena gruntów rolnych, kuklińskiego, asesor sądowy, maciej englert, zdjęcie do prawo jazdy, 1200 brutto, pzu ubezpieczenie, artykuł 231 kodeksu karnego
yyyyy